Followers

Wednesday, August 5, 2009

KoNVoi BeRMoToRSiKaL Ke KeLaNTaN (BaHaGiaN 2).....

Salam.....bersambung kita kembali dlm bahagian 2 jelajah kami ke negeri kelantan ni......hari ke 2 kami kat cni......

JUMAAT 31/7/2009

Pagi2 tu jaji bwk kami bersarapan kat sebuah gerai yg menghidangkan nasi kerabu.......aku ni bukan le suka sgt ngan nasik kerabu ni, almaklumlah, nasi ni adalah campuran dan gaulan dri ulam2......bagi aku nasi kerabu ni bau die busuk sket le (memilih betoi la mamat ni)........

Bagi baol & barut, diorg rembat je apa yg ade (mentang2 la parents jaji belanja)......Pas abis sarapan, jaji bwk kami g pasar tani kat wakaf bharu......aku ingt diorg jual sayur-sayuran je kat cni tp rupa2 nya kedai jual pakaian bundle je yg byk.......

Kat cni gak le aku beli seluar jeans baru aku bagi menggantikan seluar jeans aku yg kebasahan semalam.....kalu x, pakai je la aku seluar track biru aku tu 3 ari duk cni......

Sebut je perkataan bundle ni, teringat plak ngan Kori Bundle yg jugak aku terserempak masa kat sna gak.......cam dirancang2 je nk jumpa mamat tu......hehehe......

Aku x tgkap gmbar wktu kat pasar tani ni........segan plak nk tgkap gambar kat tengah2 pasar tu.....nnti org kata pa plak.......mat salleh pun x wat cmtu.......

Sebelum balik ke rumah, sempat gak le borong keropok lekor kat pasar tu....balik suruh jaji masak le......hehehe....Aktiviti kami di post pone selepas semayang jumaaat plak.......

Pas semayang jumaat, kami g KB Mall men bowling.......tp sblum g KB Mall tu, kami singgah TESCO dlu, jumpa member barut (byk tul member mamat ni)......aku x amik hal sgt sebab aku bkn knal pun ngan member die tue.....hehehe......

Kat KB Mall plak, nk men bowling time ujung2 mggu kat kelantan ni mmg kna que gak le (ramai org la tue mknanya).........lama gak le aku duk menunggu.........sambil2 tue, bergambar le........

*lane kat KB Mall*

*penat menunggu.......(baol posing berlagak ngan cermin mata hitam beliau)*

*"boringnye aku nk tggu", ujar barut & jaji serentak*

*smart x aku???*

Pas penat berhempas-pulas bermain, berikut result game bowling kami......


Baol 1st time men bowling........mmg hancur gak le point die......kuikuikui......Jaji plak 1st time mnang men bowling dgn aku.......jampi serapah tokong siam mna die amik pun aku xtaw, strike memanjang je die.........!$!%!^$@$^@$@$........Barot plak, aku kasi chance je potong aku........hehehehe.....

Pada sebelah malam lak, jaji bwk kami mkn steamboat........aku pn xtaw kat kedai mna die bwk kami, aku hentam je..........janji halal.............hehehe......

*hidangan steamboat kami*

*2 sahabat berebutkan isi ketam*

*"aku nk amik yg ni", kata baol kpd barut*

*posing dulu sebelum balik*

*"aku dah kenyang, apalagi tggu......chow la.....", ujar baol sambil melompat ke atas moto beliau*

Pas abis je mkn steamboat, kami g pusing seround kat Wakaf Che Yeh..........tmpt ni lbey kurang cam petaling street gak le.........yg aku hangin sgt tue, pusing pnya la lama, tp satu habuk brg pun xde beli..........(dah le aku dlm mood kekenyangan+ letih+ mengantuk+sakit perut)......huhuhu...

Abih je round wakaf che yeh, kami trus blah balik.............balik nk wat pe????......balik tido la beb!!!!!!!!!!.......


(BERSAMBUNG DI BAHAGIAN 3)


No comments:

Post a Comment