Followers

Wednesday, August 5, 2009

KoNVoi BeRMoToRSiKaL Ke KeLaNTaN (BaHaGiaN 1).....


Salam......3 ari pas balik dri kelantan, baru ak
u semangat nk tulis kisah perjalanan kami ke kelantan......bukan xmo berkongsi cerita ngan korg, just aku cuma dlm mood trauma lg......trauma pe???.....itu nnti aku citakan......

Aku rasa nk tulis cita ni dlm 3 bahagian (3 ari aku kat sna), sebab kalu tulis sekali harung, msti pnjang sgt dgn campur gambar2 lg (bley bikin novel)........huhuhu......

KHAMIS 30/7/2009

Aku, baol maphia, barut & jaji bertolak dri USM lbey kurg kul 8 pagi gak le.........planning semalam, dijangka bertolak ke kelantan dlm kul 7 pagi, tp disebabkan de masalah2 yg x dpt dielakkan, terpaksa la bertolak lewat sket (perkara pe yg terjadi tue ea?????).......hehehe.....

Ikut planning gak, 6-7 org gak le yg nk join konvoi ke kelantan ni.......tp cam besa je la, kadang2 diorg pnya janji ni xleh pakai sket......de gak yg kasi alasan2 yg wajar diguna pakai oleh kaum hawa je.....antaranya, "mummy i x kasi i pegi","jln jauh sgt, i penat le", "moto i x mampu jln jauh"......dan byk lg le alasan yg berunsurkan anak mummy.......hehehe......

Marshall yg lead kami kat depan semestinya jaji, si budak kelate......Org2 yg selalu g pantai timur mesti dh taw kan jln yg digunakan utk g sana kan......aku xmo cerita sg tentang jln2 ni, sebab aku pun bkn arif sgt ngan jln nk g sana pun......lyn je la gambar kat bwh ni.....

*suasana dingin kat jalan Gerik-Jeli*


*4 sekawan berposing (cam cover album da.....)*


*sempat gak aku posing sorang2 tnpa gangguan diorg bertiga*

Satu hal yg aku panas kat jln Gerik-Jeli ni adalah jalannya yg berbukit-bukau.......Mampus gak le moto aku meneran nak nek jln yg berbukit2 ni.......dah le tuan die berat , jln plak naik turun, naik turun......pakai minyak punya la byk.......hangat gak le hati aku ni......naseb bek moto x meragam je......


*ini cover album artis indie terbaru.......hehehe *


*jaji bersama moto kesayangan beliau*

Dua jam kemudian, kami smpai la kat satu tmpat rehat.......TASIK BANDING.......tmpat kat cni cun gak le, tp aku x byk sgt tngkap gmbar kat cni sebab msing2 dh penat, punggung pun kebas duk atas sit moto......xde mood nk tgkap gmbar.......tp aku kongsi gak le gmbar2 yg sempat aku tngkap (tmpat aku tgkap gmbar ni tepi tndas, so pemandangan die x brapa elok sgt).......

*jaji sempat gak berposing (aku dh letih tahap cipan dh)*


*permandangan di tasik banding*


*tong sisa toksik sapa plak tu????*

Pas selesai membuang apa yg patut, kami truskan perjalanan menuju ke negeri cik siti wan kembang.......destinasi yg kami berhenti rehat pas tasik banding adalah kat puncak banjaran yg dikenali ngan nama "tulang belakang malaysia".......korang tahu tak???.....BANJARAN TITIWANGSA.........Jaji kata kalu pagi2, suasana kat situ sejuk cam duk kat negara omputih.....tapi kami smpai kat situ lbey kurg kul 1ptg lebih, so suasana kat situ xle sejuk sgt......





*bergambar kenangan di puncak banjaran titiwangsa*


*"sampai gak aku kat cni,"ujar saudara borat*


*aku bersama moto suria baja merah*


*jaji posing bersama moto beliau......(brapa kali die ni nk tgkap gambar ngan moto die???.......)*

Pas lpak, kami trus gerak smpai le kami jumpa Bandar Jeli.......Pas mengisi minyak kat Jeli,kami gerak ke Rantau Panjang.......Kat Rantau Panjang ni, ingatkan kami nk lepak2 le dulu, cari barang cenderamata nk bawak balik.......baru jln2 sket, cuaca dh mula nk ujan......apa lg, kami trus je amik moto chow dri sana........

Kami sampai kat Tumpat (umah jaji) lbey kurang kul 6ptg la (dalam keadaan basah akibat ujan td).......abis basah suma pakaian aku........yg aku hangin sket tu, dah le aku bwk seluar jeans sehelai je.......cmna nk kuar pekan sok ngan suar jeans basah????.........Wuaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!........

(BERSAMBUNG DI BAHAGIAN 2)



No comments:

Post a Comment