Followers

Thursday, August 6, 2009

KoNVoi BeRMoToRSiKaL Ke KeLaNTaN (BaHaGiaN 3).....

Salam.....ni story bahagian terakhir konvoi aku ke kelantan.......

SABTU 1/8/2009

Hari ni jaji bwk kami g mandi sungai......sungai ni terletak kat sempadan negeri Terengganu-Kelantan.......LATA TEMBAKAH.......jauh gak le tempat ni ngan umah jaji.......naseb bek la, kami g sana nek van bapak jaji......kalu tak, aku xtaw la punggung aku ni kebas lg la jawabnya duk atas sit moto........hehehe.....

Dlm ari ke-3 ni, de kemunculan watak baru dlm pengembaraan kami........KANNOVA......apsal die xde wktu kami p kelantan nek moto ari tu????......sebabnye die konvoi nek BAS...........apsal die nek bas????......tu korg kna tnya kat die sendri le......kalu nk tnya aku, korg ym je aku......kita bley gosip2 kat ym......hehehehe....


*jaji, si pemandu pelancong*

*"aku korek gak lobang idung lu", ujar barut*

*baol yg kepenatan......(bkn die yg bwk van pun....heran tul aku)*

*"bila la nk sampai ni.....jauh lg ke????", bilangku dlm ati*

*selamat dtg ke Lata Tembakah*


Pas sampai sna apa lg.......terjun sungai le yop!!!!!!!!!!!!!!!!!......hahahaha.......bawah ni serba sedikit gambar sungai kat Lata Tembakah ni.......layannnnnnnnnnnn!!!!!!!!..........



Ni plak xtiviti2 kami semasa sesi bermain air.......xleh letak byk sgt gambr.....ramai yg mndi dgn mendedahkan aurat......so, aku amik part2 yg sesuai di tonton umum je........hehehehe.....

*help2!!!....kami di tolak arus...*

*baol mempraktikkan 'hikmat naga kelaparan'*

*makhluk tuhan plg kiut.....hehehe....*

*don't try this at the river*

Lama gak le kami mandi sungai ni.......lbey kurg 2 jam gak le.......pas mandi, kami pun gerak balik.....tp sebelum tu, kite bergambar la dlu......hehehehe......



Pas bergambar ni, kami pun trus berambus balik umah.........kat dlm van, suma org terbongkang tido......nseb bek jaji x tido sama......kalu x, sapa nk bwk van bwk balik...hehehehehe......

*sampai menutup mata.....*


Tu cita xtiviti pg sampai petang kami........xtiviti mlm nye plak, xde pa2 le sgt......kami just pegi mkn mlm kat gerai yg berdekatan dgn Pasar Besar Siti Khadijah.......maklumlah, kami nk balik dh esok arinye, so kami perlu le simpan tenaga utk perjalanan balik yg agak jauh.....

AHAD 2/8/2009

Planning balik kul 7 pg dilajakkkan hingga kul 8pg disebabkan masalah teknikal.....masalah ape???.....lu pikir la sendri......hehehe......

Perjalanan balik ni le yg terpalit satu kisah mimpi ngeri kat aku......apsal???......sebab aku ACCIDENT......aku yg tgh sedap2 bwk moto laju2, bley plak tetiba je de satu bijik bas dtg masuk jln aku......

Mmg cam superman gak le aku jatuh......nseb bek la aku hnya luka sedikit je.......tp trauma gak le aku 2-3 ari..........moto aku????......side mirror tercabut, body calar.......bas tu plak????.....die blah wat donno je.....haram jadah tul la......

Tapi thanz byk2 le kat BARUT & BAOL sebab byk tolong aku redah pengalaman ngeri aku ni.........termasuk skali abg botak si pemandu lori yg sggup tolong aku gak.........JASA KORANG AKAN KU KENANG......

*aku semasa ari kejadian*

*tq kpd abg botak*

*naseb bek x ilang janggut aku*

*motoku yg msih bernyawa di ujung sana*

*jam tgn aku yg dlm kenangan*


Itu je la pengalaman aku semasa konvoi ari tu yg aku bley ceritakan......pas ni aku cadang nak g konvoi PENANG-KL-MELAKA-N. SEMBILAN-JOHOR...........tp xtaw lg bla.......de sape nk join?????.......sekian....wasalam...

PENGHARGAAN : jaji (pemandu pelancong), parents jaji (kasi kami tumpang bermalam & kasi kami mkn sedap2), barut & baol (tlg aku wktu xcident & jugak semasa konvoi) & kannova (tukang tgkap gambar)..........

No comments:

Post a Comment