Followers

Friday, February 12, 2010

KaPaL TeRaPuNG.....


Assalamualaikum,

Aku nak komen sket mengenai story yg ak bley kategorikan sebagai menarik ni.....kisah mengenai kapal selam yg x boleh nak selam......lawak tak..........hahahaha....

Tak habis2 negara kita di landa ngan story2 mengenai sistem keselamatan negara. Ari tue enjin jet hilang.....la nie, kisah kapal selam yg di beli dgn harga jutaan ringgit tak boleh nak menyelam......apa suma nie, korg beli kapal selam second-hand ke???......

Ni antara penjelasan Panglima Tentera Laut, Tan Sri Abdul Aziz Jaafar berkenaan kerosakan kapal 'terapung' tue,


"Kerosakan itu melibatkan bahagian yang menyalurkan tekanan air keluar masuk dan ini menyebabkan kapal tersebut gagal dilancarkan ke bawah permukaan air. Ia berlaku ketika kapal selam berada di limbungan kering dan bukannya semasa operasi,''


Adussss, baru aku nk berbangga sket negara kita ade kapal selam......aku rasa kerajaan harus lebih peka dengan keadaan yg berlaku nie, sebab akhir2 nie aku tgk ade je masalah terjadi berkaitan sistem keselamatan negara kita.....

Dgn pelbagai masalah yg menimpa ini, telah menunjukkan kpd kita semua akn ketidakcekapan pengurusan dan pentadbiran dlm kementerian pertahanan kita......aku pun x suka nk menuding jari kat sesape, tapi kita perlu ingt sistem pertahanan adalah satu elemen yg sgt penting utk sesebuah negara.....kalu lemah sistem ini, tak mustahil negara kita mungkin dpt dijajah atau diperkotak-katikkan oleh negara2 besar suatu ari nnti.....

So, kpd pemimpin2 negara kita, aku nk nasihatkan, berhenti la bertelagah sesama kita sndri kerana ada perkara laen lg yg penting yg perlu kita beri keutamaan..... -aizuddin@uNcLe_DeeN-

1 comment:

  1. beli berbilion tapi takleh selam....tukar nama lagi baik..kapal pelampong.. malaysia beli pelampung dengan harga 1 bilion....

    ReplyDelete