Followers

Thursday, February 4, 2010

Si LeKuK HiTaM.....

Assalamualaikum,

Bukak surat khabar je kisah tentang perbicaraan liwat.....Bukak blog je kisah tentang perbicaraan liwat......adussss, tensen aku di buatnye.....kat Malaysia nie dh xde cerita len ka......wartawan dh abes story ka nk wat berita.....

Aku xyah kasi taw pn korg msti dh taw kan tentang perbicaraan kes liwat nie......perbicaraan liwat antara seorg tua umur 63 tahun ngan seorg budak muda yg umur die 25 tahun.....perbicaraan nie aku ley kategorikan sebagai Perbicaraan Liwat Jilid ke-2 la......

Ye la kan, 'drama' jilid1 dah pernah dimainkan pada tahun 1998 dlu (waktu tue umur aku lbey kurang 10 tahun) dan telah menyumbatkan org tua nie ke dlm penjara lbey kurg 6 tahun jugak le lamanyer (termasuk beberapa kes len).....

Byk2 gambar budak muda seekor tue yg aku tgk, aku tertarik ngan satu gambar nie......


Aku xtaw la korg suma perasan atau x, tanda lekuk hitam kat dahi si mamat nie.......nie kalu org kat kampung aku yg xkenal ngan mamat nie komfem akn cakap budak nie msti dri golongan org yg kuat agama ataupun senang org la nie cakap die nie org tabliq la.....

Setahu aku dahi lekuk hitam nie trjadi kalu org tue adalah seorg yg kuat beribadat, senang cakap solat tak tinggal dan byk bersolat la.....selalu tue aku tgk ulama atau ustaz2 je yg byk berdahi hitam cam nie......

Bukan senang gak le nk dapat dahi lekuk hitam cmni......seseorg tue perlukan masa yg lama sehingga bertahun2 bersolat baru dpt tanda camtue.....tp mamat nie, x silap aku la, hanya beberapa bulan je die perlukan utk 'menghitamkan' die pnya dahi tue (bley compare ngan gambar die beberapa bulan lepas)........

Mungkin die nie sedang belajar nk menjadi seorg ulama barangkali....mungkin ulama yg lebih besar dri Tok Guru Nik Aziz, Yusuf Qaradawi dan byk lagi ulama yg len......(aku sedang bersangka baek).....

Ataupun, mamat nie nk mintak simpati atau perhatian dri masyarakat Islam utamanya (mangsa liwat plg glamour di dunia katakan)......Iye la, dgn dahi hitam yg die da nie, mungkin bley timbulkan simpati kat org2 Islam yg lihat die.....(aku bersangka buruk).....

Tapi pa2 pun, aku serah kat korang je yg menilainye sama ada semua nie adalah lakonan atau benda yg real.....tapi apa yg aku pasti, setiap kejahatan pasti akan ada balasannye...... -aizuddin@uNcLe_DeeN-

2 comments:

  1. Tang lekuk hitam tu kalau ditenyeh ngan siku tiap2 2 jam sekali selama sebulan menjadi juga. Biasanya orang yang ada lekuk hitam ni air muka lain sikit, ada nur cahaya tersendiri pada wajahnya. Tapi mamat ni yang asyik tersengih2, semacam je muka dia. Walaupun dia tak lekang sebut alhamdulillah dan insyaallah aku masih tak percaya lagi.

    ReplyDelete