Followers

Tuesday, January 19, 2010

PeRHaTiaN KePaDa SeMua BLoGGeR iSLaM - WaJiB BaCa!!!!!!.....


Jika anda seorang blogger ataupun bukan blogger tapi beragama Islam, bantuan anda amat diperlukan untuk memastikan laman web yang menghina Islam ini dapat ditutup seberapa segera oleh pihak WordPress.

Blog yang menghina Islam ini beralamat: http://beritamuslim.wordpress.com/ dan memuatkan banyak artikel @ grafik yang menghina Islam.

Untuk melaporkan perkara ini kepada pihak Wordpress, klik sahaja link di bawah ini :

http://en.wordpress.com/report-spam/

Your Email : masukkan email anda
Blog URL : isi dengan http://beritamuslim.wordpress.com/
Why : BLOG SPAMMING and that blog was insulting religion, abusing.

4 comments:

  1. Salam.
    Ini hanya pandangan aku je.
    Aku rase biarkan je blog2 camtu. Pd ak, niat utama blog2 tu ialah utk mnyuruh org ramai masuk ke blog tersebut utk melihat mereka mnghina islam.

    Sekiranya mereka buat blog tersebut tp tiada pelawat, x guna jugakkan? Memang niat kebnykan pihak baik utk sama2 menumpaskan blog tersebut. Mereka YM dan beritahu kawan2 tntg blog sebegini, tapi secara tidak langsung makin ramai pula yg tahu kewujudan blog tadi lantas menjadikan blog tersebut semakin popular.

    Maka tercapailah objektif pembuat blog tadi utk mempopularkan blog menghina Islam itu. Lebih teruk lagi, blog tersebut popular disebabkan bantuan umat Islam sendiri.

    Tambahan pula, sekali didelete akan wujud pula blog sebegini kemudian hari nanti.

    Cara paling baik yg boleh dilakukan ialah biarkan shj blog sebegitu (x perlu promote2) atau cuba dptkan bantuan pihak berkuasa utk mengenal pasti identiti blogger dan bawa mereka ke muka pengadilan.

    Masalah paling ketara skrg ialah pihak berkuasa. Sekiranya tentang isu politik pntas betul diorg tangkap blogger. Tapi tentang isu sebegini kecut 'teloq' la pulak.

    ReplyDelete
  2. saya rasa menjadi tanggungjawab kita untuk mencegah perbuatan menghina agama Islam. Kita tidak boleh sangat mengharapkan pihak berkuasa mengambil tindakan. Kita sendiri yang patut bertindak.

    jikalau kita biarkan blog ini terus berleluasa, ini adalah seperti kita menyokong agama kita terus di hina dan diperkotak-katikkan.

    mungkin saudara/i daun tidak selalu melayari blog begini, tp tidak pernah terfikir kah saudara/i daun berapa ramai orang yg telah melayari blog ini?????

    mungkin anak2 muda islam yg kurang pengetahuan tentang agama akan mempercayai bulat2 tentang apa yg diceritakan di dalam blog ini.

    kita tengok saja blog itu, kita boleh anggarkan sudah lama ia beroperasi. x pernah terfikir kah mungkin sudah ramai anak2 muda islam yang mungkin telah murtad akan sebab isi kandungan blog ini????

    adakah kita hendak bersubahat memumurtadkan saudara sesama islam kita sendri???

    fikir-fikirkan.....

    ReplyDelete
  3. korang ni cakap je pandai...

    tp habuk pn xde.....

    ReplyDelete
  4. Sebagai umat islam adlh tggjwb (wajib) utk membenci n menghlg sgla perbuatan menghina islam...alhamdulillah ada yg sudi menyebarkn..bg yg sedar kytaan yg berbau menghina islam perlu la bertindak..smga islam sentiasa di utmakn dlm idop kalian..perlu membenci pd yg membenci islam...allah ada bg yg memperjuangkn islam..may allah bless u...ALLAHU AKBAR!!!

    ReplyDelete